Woensdag 1 september

1 september 2021 - Rivalta, Italië

Vandaag totaal 5000 km gereden . Bijna 8,5 weken onderweg.
Het weer in Italië is nog steeds heerlijk .
de airco op de hotelkamers doet daarom nog erg zijn best om de kamer op een goede temp te krijgen. We zijn op weg naar de Brennerpas . We hebben nagedacht hoe wij het beste terug konden rijden. Ook kwam de optie naar voren om de trein of de bus te nemen. Dat gaat niet lukken. Marijke heeft uitgezocht of het mogelijk is via Frankrijk met de trein te gaan. Lukt niet. Fietsen kunnen niet in de trein ( wel vouwfietsen) en een ebike is te zwaar. Dit geldt ook voor de Bus. ( reden Corona tijd) ? . In Duitsland is er volgende week een spoorwegstaking . Ook dat gaat niet. Tja. Dan fietsen we gewoon terug. 👍Hopelijk blijft het weer wat stabiel.Vandaag een prachtige fietstocht gemaakt langs vele druiven ranken die grotendeels langs een rivier loopt. blauwe druiven smaken trouwens heerlijk.

bedankt Marijke voor het uitzoeken naar de mogelijkheden voor vervoer. 💋

1. Ellen Schade:
    2 september 2021
    Hoy Wat raar dat er geen vervoermiddel is voor een fiets,Maar ach dan ga je toch gewoon fietsten.Voor jullie geen probleem Niet door gebrek aan energiebesparing niet aan tijd !Neem er rustig de tijd voor en ga vooral genieten In Arnhem kunnen jullie de trein nemen ,hebben jullie heen ook gedaan Morgen een goede dag ,mooi weer en blijf genietenGr E
  2. Olaf:
    3 september 2021
    Met de vlam in de pijp, scheur ik over de Brennerpas, met twee fietsen en een tentje in mijn tas. Ik zag de Alpen en dacht: gaan ze die ook nog nemen? Jullie kunnen er wat van. Gek dat een fiets corona kan hebben en niet in de trein kan vanwege de 1,5 meter. Het is in de Alpen bewolkt, maar in Duitsland zou het heerlijk fietsweer zijn. Geen overstromingen dit keer. Ik hoorde van een fietser, die in totaal 10.000 meter was gestegen als je alle bergen en heuvels optelt. Hij zit nu op vlieghoogte, opgeteld. Jullie gaan daar wel overheen denk ik. Zullen we later wel zien. Hij reed in een wielerploeg, jullie samen. Geef mij maar die tocht van jullie, lijkt me veel leuker!