Maandag 25juli

25 juli 2022 - Sibiu, Roemenië

En daar is ie dan!!! De eerste lekke achterband van de fiets van Theo. Niet te missen. Een enorme spijker dwars door de binnen band en de buitenband. We waren eigenlijk net gestart. Op de weg was het erg druk. Veel vracht verkeer en razende auto’s . Via Google Maps zagen we dat we ook een veel rustiger weg konden nemen. Betekende wel wat meer km. Prima. Begin prachtige asfalt weg . Later meer steentjes en kiezels en veel meer zoeken. Bordjes met de weg staan niet in de dorpen. Maar het is goed gekomen. Uiteindelijk weer terecht gekomen op de auto weg. Andere weg was er gewoon weg niet. Toch dan maar de autoweg. Na 20 km mochten niet meer op die weg rijden omdat het een snelweg was geworden. Alternatief was er niet. We hebben toen  een landweg genomen dwars door de velden heen . Eerst nog even een watertje door. Theo heeft de twee fietsen door het water gereden . Rineke heeft de schoenen uitgetrokken en zo door het water gelopen. Wat een gedoe . Het was nog maar 10 km naar het plaatsje maar het heeft ruim 90 minuten gekost. Maar dan heb je ook wat. Vlak voor de plaats was er een declaton. Nieuwe buitenband gehaald voor fiets van Theo.Rineke heeft de remblokjes laten controleren. De voor rem piept bij het remmen. Ws door stof , kleine steentjes enz. Maar de remmen doen het prima.
wat een dag !!! In Sibiu wordt een grote motorcross gehouden. Veel Nederlandse op motoren in de stad. Er doen mensen mee uit 52 landen.

Het kasteelvan Bran hebben we overgeslagen daar dit weer zoveel km was. Dracula is gebaseerd op dat kasteel. Volgende keer beter.

1. Piet en Marijke:
    26 juli 2022
    Allereerst..geen beren meer op de weg?🥺. Nou zo te lezen een dag vol ervaringen! en dan ineens een Decathlon, hoe leuk is dat!!! Alles weer prima in orde en op naar de volgende bestemming,!
  2. Ellen Schade:
    26 juli 2022
    Hoy R en T Dat je Dracula gemist heb is niet zo erg Jullie beleven wel veel gewone dagelijkse zaken Slechte weg, lekke band ,extra kilometers ,maar zo als jullie schtijven zijn jullie wel relaxt en hebben echt vakantie ,gaat nog wat worden , Inndeze 3 weken zoveel gedaan en beleefd en dan nog 7 weken Kijk er naar uit de dagelijkse verhalen Sukses morgen Gr E