Maandag 16 augustus.

16 augustus 2021 - Trebinje, Bosnië en Herzegovina

Gisteravond zag Theo een slang weg schieten onder een steen. Fietstassen maar extra dicht gedaan. Vannacht koelde het af naar 27 graden . Best wel lastig slapen in de tent . Om 6 uur zaten we op de fiets om Dubrovnik te bezoeken. Natuurlijk weer klimmen en dalen maar dat was het waard. Een prachtige historische stad . Alleen de stadsmuur om de oude stad is al een bezoekje waard. Het was om 7 uur rustig in de stad. Men was druk bezig de bevoorrading van de winkels aan te vullen . Ik kan mij voorstellen dat hier de game of thrones is opgenomen. We hebben de binnenstad bekeken. Paar kerken bezocht en door de straatjes gelopen. Voor ons leek het wat op Venetië. Helaas moesten we dezelfde weg weer terug. Dus weer klimmen naar boven. Dubrovnik ligt aan het water. We hebben de tussenweg gepakt omdat de weg langs de kust te druk is. Prachtige weg maar extreme steigingen tot de grens van Bosnië . Bij de grens kregen we nog een stuk watermeloen van Belgen . Een aantal Nederlanders bij de grens waren heel enthousiast en klapten voor ons . Wat kaal landschap en amper huizen .en amper dorpen. Geen enkel winkeltje onderweg , behalve een benzine pomp waar we water hebben gekocht . Maar natuurlijk nog erg warm. In Bosnië kun je betalen met euro’s. De munt van Bosnië is “ Mark” . Voor Theo was het echt top zwaar al die beklimmingen en het warme weer . We hebben een heerlijk hotel in Trebinje. We hebben op de route een afslag gemist en daardoor 20 km omgereden. Er staan ook amper borden op de weg. Maakt niet uit . Vanavond zijn we door de binnenstad gelopen. Modern stadje, gezellige binnenstad, relaxe sfeer. En wij maar denken dat dit achter gebleven gebied is .

1. Trudy en Andre:
    16 augustus 2021
    Jullie beleven echt heel veel. We zijn benieuwd naar alle verhalen achteraf. Succes weer en veel plezier!
  2. Ellen Schade:
    16 augustus 2021
    Hoy Het is met die landen erg veel tegenstellingen, Doen jullie het wat rustig aan Theo Jij moet alles trappen Volgende keer toch ook maar de E Bike nemen Neem wat meer rust Af en toe een stads en rust dagje nemen Jullie zijn wel kanjers hoor Blijf genieten en rust nemen Tot morgen Gr E