Dinsdag 17 augustus

17 augustus 2021 - Capljina, Bosnië en Herzegovina

Vanmorgen rustig aan gedaan. In plaats van 6 uur om 7.30 uur gestart. Heerlijk geslapen en uitgerust. Prachtige tocht van Trbinje naar Pocitelj . Dat is 30 km onder Mostar. Een en al natuurschoon. Prachtig meer en merendeels  glooiend  . Meeste tijd langs een kanaal gereden . Aantal kleine dorpjes die verwoest en verlaten waren. Oorlog? Veel kerkhoven met een klein kerkje erbij en verder af en toe een huis.,winkeltjes kom je niet tegen. De dorpjes liggen niet aan de doorgaande weg en de winkeltjes moet je zoeken.,gelukkig vertelde een bewoner waar een winkel was zodat we weer in konden slaan. Tevens werden wij gewaarschuwd door bordjes om niet van de weg af te gaan ivm mijnen. Dat waren we toch niet van plan. Op onze prachtige route kwamen we geen hotel tegen . Uiteindelijk na 125 km een motel gevonden . Een glas wijn uit Bosnië was zeer welkom voor mij. Theo ging aan de joghurt .

1. Ellen Schade:
    17 augustus 2021
    Hoy Was dit een rustige dag 125 km Arme Theo En dan nergens een winkeltje Prestatie hoor Wel fijn veel natuurschoon ,dat rijdt toch prettiger Morgen maar war minder doen Denk aan de benen Is het nog zo warm Nou hier niet hoor Zelfs onder de 20 gr en steeds regen Is de zon er ,denk je ho,ho ,ga je naar buiten een kletter regenbui Morgen jullie mooi weer en een fijne dag Gr E
  2. Jeroen Baaij:
    18 augustus 2021
    Het was dan wel een avontuurlijke rit! 🙈 qua is het weer in ieder geval beter als hier. Geniet er vooral van en blijf op de wegen!! Veel
    Plezier!
  3. Olaf:
    18 augustus 2021
    Het lijkt me een mooie route, die jullie hebben gefietst. Zou je goed kunnen ontwikkelen, maar eerst dan de landmijnen opruimen, wie gaat dat doen?
    Hier leven we met de helft van jullie temperatuur. Brrr. Met overvolle winkels en we zijn dan weer bevreesd voor hoge importprijzen van ladingen containers uit China. Wat is dan fietsen heerlijk, gewoon met elkaar en leven van AOW en pensioen. Even jaloers, maar ieder kan genieten van wat je mag en kan meemaken. Veel plezier samen
  4. Rineke Haasnoot:
    18 augustus 2021
    Het is hier inderdaad nog steeds erg warm. Gelukkig geen temperaturen meer van 40 graden . Hopelijk wordt het weer in Nederland nog wat beter . Het is iedereen gegund . We lazen dat as maandag de scholen weer beginnen . Tevens dat de Kroatische kust van groen naar geel gaat. De kust is ook verschrikkelijk druk. Wij rijden daar niet langs juist ivm de drukte.
    Groetjes