Donderdag 12 augustus

12 augustus 2021 - Bar, Montenegro

Service van dit hotel was prima. Om 6.15 uur hielp een medewerker met de bagage naar de fiets te brengen. Altijd fijn want het zijn 8 tassen. Ongelovelijk hoe vroeg de mensen hier al op straat zijn. Het terras van het hotel zat om 6.15 uur al vol met mensen. Kopje koffie, glaasje water en kletsen met elkaar. Eigenlijk alleen maar mannen. Dat is ook het beeld in Albanië . Mensen wachten bij de weg om met iemand mee te kunnen rijden naar het werk. Met andere woorden “ bedrijvigheid in de vroege ochtend. Zal ook wel door de hoge temp zijn . Het eerste stuk ging langs een drukke weg. Bijna niet te doen. Zodra we eraf konden hebben we dat gedaan. Mooie route door het achterland van Albanië . In een dorpje ontbeten en heerlijke espresso gedronken. . We hebben dan ook veel bekijks door de bewoners. Soms spreken mensen je aan of kijken alleen maar. Langs de binnenweggetjes zie je geen wegbewijzering staan. De kans dat je verkeerd rijd is dan ook groot. En dat was ook zo. We kwamen weer op de drukke weg uit. Is toch nog goed gekomen . Onderweg nog een bruiloft gezien. Veel dansen en zingen in klederdracht. Lange stoet toeterende auto’s met veel versiering en zwaaiende mensen. Bij de grens was er voor ons geen controle . En dan zijn we in Montenegro 🇲🇪. Volgende land. We zijn langs de adriatische kust gereden . Erg druk. Wat opvalt is dat veel autos een nummerplaat hebben uit Italië , Engeland, Zwitserland. Ws zijn het Albanezen die daar werken en hun huis is in Albanië . We zijn nu in Bar. Een kustplaats aan de adriatisch zee. Hartstikke druk. Er worden ook in deze grote plaats veel kamers en appartementen aangeboden. Zodra iemand een kamer over heeft, wordt dat verhuurd . Extra inkomsten. Wij betalen nu met euro’s want Montenegro heeft eenzijdig de euro ingevoerd. Best wel raar om weer prijzen in euro’s te zien

1. Jaap en Irene:
    12 augustus 2021
    Wat een belevenissen. Hoe simpel ook, het zijn allemaal bijzondere dingen voor ons westerlingen. Fijn dat jullie samen dit avontuur ervaren en zo leuk voor ons om het via jullie verhalen een beetje mee te beleven.
  2. PaCo:
    12 augustus 2021
    Wat leuk om zo met jullie mee te reizen. Soms proef je en voel je het wat jullie meemaken.
    Geniet ervan en we blijven meereizen, Groetjes Paul & Cora
  3. Piet en Marijke:
    13 augustus 2021
    Helemaal mee eens!! Wij fietsen een beetje rond in het "franse" en ineens stuk langs de grote wegkomt ons bekend voor. Veel fiets plezier nog!!!
  4. Rineke Haasnoot:
    13 augustus 2021
    Waar is de autoloze zondag gebleven 😂