Dinsdag 11 juli

11 juli 2023 - Vega de Valcarce, Spanje

Weer wat meegemaakt. Dat we bergen over moesten hadden we wel gezien. 2 behoorlijke beklimmingen waarvan de tweede 1100 meter was . Het was enorm mistig en koud boven in de bergen . Voordat we de tweede beklimming namen hebben we eerst koffie gedronken en de accu van mij bijgeladen .Ik ben namelijk doodsbang dat ik geen accu vermogen heb in de bergen en waar laadt dit in vredes naam op . We komen amper wat tegen . Met broodjes, bananen en joghurtzijn we de berg opgegaan. Onderweg zien we regelmatig de snelweg die geleidelijk naar boven en beneden gaat. En wij maar ploeteren . Eenmaal boven hield de snelweg op. Al het verkeer kwam op 1 weg terecht. Tot onze verbazing mochten wij die weg niet op . Hoe dan? We hebben toch de gok genomen. Een auto van het weg verkeer stond aan de andere kant van die weg en zag ons langs komen . Hij riep wat ( wij verstaan geen Spaans 😂) maar we zaten inmiddels op de auto weg en konden er niet meer af. Deze wagen heeft constant als bescherming achter ons gereden op de vlucht strook. De weg naar beneden ging behoorlijk snel en hard . Eenmaal beneden hebben we hem bedankt voor de begeleiding . Wat een belevenis.

1. Jaap en Irene:
    11 juli 2023
    Allemachtig, een belevenis is het zeker geweest. Gelukkig zijn jullie heel huids beneden gekomen.
    Jullie maken heel wat mee, we leze jullie avonturen dagelijks mee. Erg leuk. Bedankt dat we ook dit keer “mee mogen reizen”
  2. Ellen Schade:
    11 juli 2023
    hoy R EN T Chic hoor met begeleiding de berg af Ik kan me voorstellen dat je bang bent om met een lege accu te zitten Kunnen jullie laden aan een paal voor autoos .Er komen dit jaarhelft veel palen bij , Was het een mooie tocht ,Hoop voor jullie dat het weer weer beter wordt ,Morgen een mooie goede tocht SuksesGr E
  3. Olaf:
    12 juli 2023
    R&T
    Begeleiding krijgen van wegverkeer, wil zeggen,dat er weinig anderen als fietsers dit soort bergen kunnen nemen. Chapeau. Een soort eresaluut voor jullie. Gelukkig zonder ongelukken kunnen doorrijden. Met al die bagage ben je snel beneden. En dan 'gracias' voor wat ze gedaan hebben. Vriendelijke mensen heb je ook in Spanje. Niet gelijk politie erbij noch een boete uitschrijven. Morgen weer een nieuwe dag. Wie weet wat je zal beleven, maar wat ons betreft een voorspoedige reis