Dinsdag 10 augustus

10 augustus 2021 - Tiranë, Albanië

Wat een heerlijk bed heeft dit hotel. Jammer dat we het niet mee kunnen nemen😂.Inmiddels zijn we er aan gewend vroeg op te staan. 5.30 uur. De ochtend uren zijn het beste qua weer om te fietsen . Na 12 uur is het te warm. Net als vandaag. Doel vandaag was in de buurt van Tirana te komen. Volgens Booking.com was er geen hotel in de kleine plaatsjes voor Tirana . ( Tirana was te ver) we hebben besloten om maar te gokken dat we onderweg wat tegen komen. Het eerste stuk van de route geen bijzonderheden. Maar dan….. Na elbazan begon de steigingen. De route was prachtig. Tot 800 meter naar boven en dan over de kam van de bergketen een aantal km . Tot slot een lange afdwaling . ( de snelweg gaat door een tunnel) We waren echt heel hoog. Fantastisch uitzicht.
In het dorp vonden we inderdaad een hotel. Fietstas van Theo is nu ook op andere plekken ingescheurd. We proberen nogmaals met ducktape de scheuren te plakken. Onderweg maar kijken of er een andere tas te koop is. We verwachten dit eerlijk gezegd niet in Albanië. Albanië is net als noord Macedonië rommelig. Veel vuil langs de weg. Met name plastic . Lege en kapotte huizen. Huizen die niet afgebouwd zijn. We komen regelmatig paard en wagen tegen.Lopen veel zwerfhonden die niet agressief overkomen. Mensen zijn hartelijk. In een café kreeg ik zo een fles koud water mee . Mensen steken hun duim op als wij langs rijden. Dit land voelt goed aan.
helaas lukt het niet om het filmpje van het uitzicht bergketen te laten zien.

1. Ellen Schade:
    10 augustus 2021
    Hoy Heel verstandig om vroeg optie staan ,De slaap uren maak je toch wel In Tokio begon de marathon ook om 5 uur in de ochtend,Wat fijn dat jullie zo genieten van de uitzichten,Als jullie de tent naar Ned sturen dan lossenjullie toch het gemis van de tas op Slapen doen jullie toch in hotelletjes.Jonge lui blijf genieten van de mooie vakantie,Tot morgen Gr E
  2. Tineke:
    11 augustus 2021
    Wat een belevenissen allemaal. Een echt avontuur wat jullie allemaal meemaken.
    Gek hè dat arme mensen met weinig altijd zo vriendelijk zijn . Fijn dat alles goed gaat . Nog veel fiets plezier en ik vind het heel leuk om jullie verhalen en belevenissen te lezen.