Maandag 9 augustus

9 augustus 2021 - Rrethi i Librazhdit, Albanië

Ondanks dat er in de flat geen airco of ventilator was, hebben we toch wel goed geslapen. In de nacht koelde het behoorlijk af. Om 6.30 uur stonden al bepakt buiten . De eigenaar was mooi op tijd om de sleutel van zijn appartement weer terug te krijgen. Heerlijke  temperatuur buiten . Door de stad en via het meer gereden. Wel een drukke weg. Er is nl maar een goede weg richting grens Uiteindelijk kwam dan toch de beklimming . Pittig . Af en toe beklimmingen van 10 %. Was een prachtige tocht. Mooi landschap tussen de bergen door. Komt gemoedelijk over.. Dit was tot de grens van ALBANIE weer een land erbij. Grens overgang verliep goed. Voordeel met de fiets dat je kunt voordringen. Na de grens ( wissel kantoortje) het geld van Macedonië omgewisseld in “ Lek” . 1 euro is 115 lek. Het is hier wel een stuk warmer. Temp 38 graden en een warme wind. In Ohrid had je het voordeel van het grote meer dat verkoeling gaf. Nu rijden we midden in het land. Bij een supermarkt drinken gekocht. Een meneer heeft voor ons energie drank gekocht omdat hij het zo leuk vond dat wij door het land fietsen . Beetje energie konden we wel gebruiken . Na vele korte steigingen en dalingen zijn we beland in Librazhd. We zijn in een gloed nieuw hotel. Lekker douchen, uitrusten en genieten van de koele kamer.

1. Ellen Schade:
    9 augustus 2021
    Hoy Het is geruststellend dat jullie zo vaak in een hotel zitten,na een mooie maar zware dag lekker koel en rustig slapen .Albanië staat ook bekend voor zijn vele kloosters In de meeste kan je ook voordelig overnachten Jullie gaan nu weer de koele richting op Hier is het nog steeds regen,maar de temperatuur is redelijk Z,N 20 tot 24 graden Albanië staat niet zo goed bekend,maar is echt een mooi land Geniet ervan Sukses morgen Gr E