Zondag 21 juni

21 juni 2026 - Treviso, Italië

Laten we beginnen om te vertellen dat het hier  , inmiddels zijn we in Italië , erg warm is . 34/35 graden sinds 2 dagen en dat blijft nog wel zeker 1 week .

We zijn 1 dag op een camping  in aquileia ( UNESCO wereld erf goed ) geweest . Daar hebben we veel Romeinse opgravingen gezien

. Een echtpaar met caravan op de camping had veel fietservaring en vroeg of wij mee wilden rijden met de auto naar een grote supermarkt . Super lief want het was best wel een stukje rijden. Dit hebben we natuurlijk met 2 handen aangepakt .    

Met zulke hoge temperaturen is het niet te doen op een camping .  Temp zakt in de nacht naar 28 graden . Helaas geen airco in de tent . We hebben daarom besloten om voorlopig kamers te boeken met airco zodat je lekker in de koelte kunnen relaxen en goed slapen .

En vroeg starten met fietsen ( uur of 7) . We drinken liters water en melk . Kopen in de winkel en gelijk opdrinken omdat het nog koud is. We kopen zakken met ijsblokjes en doen die in de thermosflessen . Heerlijk . Korte afstanden , om 12 uur een kamer .

Wat ben je toch afhankelijk van het weer als je op de fietst bent. Hitte , regen, kou , harde wind spelen een belangrijke rol als je onderweg bent . Persoonlijk vind ik regen het meest vervelende en Theo neigt meer naar de hitte.

We zijn in Trevisio. We gaan de po vlakte door naar Milaan . Onderweg is er veel te zien . Veel wijngaarden . Er wordt reclame gemaakt voor bepaalde wijn soorten . Veel reclame borden langs de weg . Meer race fietsers  . Grote winkelcentra . Wat opvalt is dat er vrijwel geen zwerfhonden te zien en te horen zijn . Vinden wij wel fijn . Het verkeer is nog steeds druk . Maakt eigenlijk niet uit in welk land je doorgaat .

De Italianen rijden we rustiger. We kunnen ons herinneren dat zij vroeger wel erg goed de claxon konden vinden . Dat is nu niet het geval 

3 Reacties

  1. Ellen:
    21 juni 2026
    Hoy R en T Heb jullie even gemist door problemen met internet Inmiddels Italië ,ja daar is het zomers warm ,verstandig dat julliekamers nemen Hier ook warm en volgende week ook 28-32 gr Doenrustig aan en geniet van de altijd koele kerken .Voor de druiven is het nog wat te vroeg in de tijd Maar de natuur is prachtig in de vroege zomer Blijf genieten Gr E
  2. Tineke:
    22 juni 2026
    Hier in Nederland ook zo.n hitte.
    Wat zal het vermoeiend zijn voor jullie op de fiets.
    Ik ben ook ooit in Travisio geweest in Italië.
    Geniet nog van het mooie Italië samen.
  3. Piet en Marijke:
    23 juni 2026
    Goed dat jullie de plannen aanpassen aan het weer, dat is inderdaad de belangrijkste facor van jullie fietsreis. Wij zijn eerder naar huis gegaan vanwege het weer! voor jullie natuurlijk geen optie en zo toch nog genieten van het mooie italie en de rest van de tocht!!

Jouw reactie