25 juni

25 juni 2026 - Cremona, Italië

Hoe gaan wij met de super hittegolf om in Italië ?

Vroeg starten , heel veel drinken, korte afstanden en vaak stoppen in de schaduw. Voordeel van deze temperaturen is dat de was binnen 1 uur droog is . temperaturen 35,36 graden in de middag . Dus voor die tijd proberen we dan op de plaats en accommodatie te zijn . Lekkere kamer met airco natuurlijk . Echter heeft dit laatste appartement geen airco maar 2 vinnetjes . We hebben niet goed opgelet waarschijnlijk. Maar een paar keer douchen en beide vinnen bij het bed zetten . Hopelijk gaat het slapen lukken . we hebben prachtige routes gefietst. Langs wijngaarden , zonnebloemen velden , meloenen , perziken .Onderweg komen we veel kerken tegen en oude gebouwen . Ook de krekels zijn volop aanwezig in de bomen . We vinden dit echt een typisch geluid dat bij Italie hoort . De wegen in Italie zijn over het algemeen goed. Best wel veel fietspaden die ook wel goed zijn . We komen langs kleine dorpjes die onbewoond zijn. De grote steden zijn druk. Veel jongeren op stepjes en natuur de brommertjes ( Vespa’s ) heeft Rineke vroeger ook gehad. Wij gaan allebei wat meer last van de warmte krijgen . Iedere dag die hitte . Vanmiddag hebben we besloten om een stuk met de trein te gaan . We zijn nu in Cremona en gaan morgen met de trein naar Turijn . Fiets van Begint wat mankementen te vertonen . Logisch met zo veel bagage 

Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf € 21,95.
reisdrukker.nl

Foto’s

5 Reacties

  1. Marleen Maurits:
    25 juni 2026
    Prachtig Italië! Wel erg heet maar dat is het op het moment in Nederland ook. Rustig aan maar en genieten van de omgeving.
  2. Irene en Jaap:
    25 juni 2026
    Ja, de hitte. Je lichaam is er wel een keer klaar mee. We vinden het knap dat jullie volhouden. De accomodaties met airco is jullie gegund. Nu dan even een nachtje met 2 vinnen, hopelijk is het voldoende.
    Goede reis naar Turijn.
    Prachtige foto’s.
  3. Andre:
    26 juni 2026
    Wij tikken momenteel (14.00 uur) de 35 graden aan, dat maakt weinig verschil met waar jullie zijn, maar is natuurlijk veel te warm. Moedig dat jullie doorfietsen, maar gebruik het verstand! Veel plezier in Turijn en zoek een hotel met airco!
  4. Olaf Haasnoot:
    26 juni 2026
    Heel Europa heeft een hittegolf. Dat is uitzonderlijk. Door het klimaat, geniet van hetgeen wel leuk is. We zullen ons allemaal moeten aanpassen. Boodschappen doen in een winkel met airco. Veel rusten. Als je sjagarijnig wordt, eerst afkoeling zoeken en dan om jezelf lachen. Moe worden, denk aan je hart, doe alles poko poko. Als het niet meer leuk is, dan kunnen we dat goed begrijpen, we hebben nog maar drie dagen een hittegolf en auto' s rijden alleen met airco, fietsers komen snel naar schaduwplekken niet in de zon lopen, weet je ik ben er snel klaar mee. Ik wist, dat het zou komen, maar had het nog even voor me uitgeschoven. Nou ja , Oranje is weer een rondje verder en we houden de moed er nog even in.
  5. Ellen:
    26 juni 2026
    Hoy R en T Hier hebben we code rood Een weer lochkdown, Alles ligt stil. Scholen hebben tropenrooster Maar het duurt hier nooit zolang Zondag 27 gr en daarna steeds iets lager Wees maar blij dat jullie op vakantie zijn en de tijd zelf kan indelen gewoon op de plaats rust en genieten van de vrije tijd ,de natuur en de cultuur Sukses en doe het vooral rustig aan Ieder plekje van de aarde heeft zijn eigen manier en schoonheid van bestaan Veel ,rust wijsheid en verstand Een heel fijne voortzetting vannacht reis Gr E

Jouw reactie