Zondag 10 juli

10 juli 2022 - Gyula, Hongarije

Vanmorgen rustig aan gedaan. Praatje gemaakt met de eigenaar. Zij maakt zich zorgen over de oorlog in de Oekraïne. Logisch want het is hun buurland. Indien het niet meer veilig is , gaat zij naar de VS waar haar zoon met zijn gezin woont. In Hongarije zijn ongeveer 20.000 vluchtelingen. Regering biedt geen mogelijkheden , wel de bevolking . Zij vangen mensen op , mogen gratis bij hun wonen enz. Zij lopen wel tegen dezelfde problemen aan als in Nederland .
niemand weet hoe deze oorlog zich gaat ontwikkelen.

wij zijn maar weer op de fiets gestapt . Richting Roemenië . Inmiddels zitten we in een appartement in Gyula . Dit is vlak bij de grens. Heerlijk appartement met alles erop en eraan.

prima fietstocht zonder al te veel obstakels. Er was zelfs een goed fietspad. Ongelofelijk . En wij maar wachten dat het fietspad stopte. Maar het liep maar door . Weer met behulp van een bewoner die ook op de fiets was. Met een paar woordjes Engels wisten we welke weg we moesten nemen.

we waren vroeg in Gyula en hebben met de fiets wat toeristische trekpleisters bezocht. Volgens zeggen heeft het hier 3 maanden niet geregend maar bij ons vanmiddag natuurlijk wel. Flinke bui ( even schuilen) en na 15 minuten scheen de zon weer.
nu zitten we lekker op het balkonnetje onder het genot van een glaasje wijn

proost

1. Ellen Schade:
    10 juli 2022
    Hoy R en T ik krijg het idee dat jullie zeer verstandig te fiets gaan ,Meer rust en hotelletjes Ga zo door en de vakantie wordt fantastisch met vele mooie tochten en bezienswaardigheden.Ga zo door en veel Sukses Gr E
  2. Trudy en Andre:
    10 juli 2022
    Maar Theo zit aan een sapje, denk ik.
  3. Olaf:
    11 juli 2022
    Hoi, Theo en Rineke, wat klinkt deze vakantie ontspannen. Zou zo mee willen rijden. Hier hebben we wat tegenwind, maar dat vertellen we wel na jullie vakantie. Maar daarom bleef het even wat stil aan deze kant. Jullie leren me wel hoe je met tegenslagen moet omgaan. Dus ik lees vol aandacht mee.