Zaterdag 29/2

29 februari 2020 - Chiang Mai, Thailand

Tot onze verassing kwamen wij erachter dat er in de buurt een volk woont de zg “ long neck people. Het was moeilijk te vinden want het werd summier aangegeven. Heel bijzonder om dit mee te maken. Zie filmpjes.

Thailand leven verschillende bergstammen. Eén van die bergstammen is de Padaung bergstam. De Padaung stam hoort bij de stam Karen, maar onderscheidt zich op een speciale manier. De Padaung bergstam wordt ook wel de Longnecks (langnekken) genoemd. De vrouwen dragen al vanaf vijf jaar, koperen ringen om de nek. Elk jaar komt er een ring bij.

Er heerste een gemoedelijke sfeer in het dorp. Mensen vinden het prima dat we foto’s maakten . Vele waren met handwerk bezig . Met name “ weven van sjaals”  Er werden veel souveniers aangeboden.

theo had wat moeite met deze excursie. Hij vond dit een beetje op apies kijken.

onderweg waren we het tasje met gereedschap kwijtgeraakt. Was van het achterrekje gevallen. Gelukkig weer snel gevonden. Helaas had al menig auto erover heen gereden. Daardoor was het best wel een smeerboeltje geworden van solutie, olie en vaseline . Maar schoonmaak doekjes doen wonderen.

”

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sylvia:
    29 februari 2020
    Ik kan me wel voorstellen dat het zo voelde voor Theo, maar ook mooi om elkaars cultuur te zien. Lijkt me vreselijk al die ringen om je nek!
  2. Trudy en Andre:
    29 februari 2020
    Jullie hebben wel weer veel beleefd! Wat een contrast: ik zit schaatsen te kijken!
    Prachtige foto's trouwens!
  3. Leembruggen:
    29 februari 2020
    Hi Theo en Rien, wat ontzettend leuk om jullie te kunnen volgen en om te zien wat jullie allemaal beleven 😊
    Hele mooie vakantie samen en kom weer heel en gezond terug .
    Lieve groetjes.
  4. Rineke Haasnoot:
    1 maart 2020
    Hoi. Gaat goed met ons. Mensen zijn erg vriendelijk. We voelen ons niet onveilig. Gelukkig geen lichamelijke klachten tot nu toe💪