Vrijdag 8 juli

8 juli 2022 - Cegléd, Hongarije

De eerste echte fietsdag

na een  Hongaarse ontbijt gestart met onze fietstocht.

Doel : cegled  Zoals we vorig jaar al ervaren hebben is het niet zo makkelijk buiten de provinciale weg de route te vinden. Op de provinciale weg mogen fietsers op bepaalde stukken niet rijden. Waar je wel kunt rijden is de grote vraag. Ineens houden de “ fietspaden” ( ik weet niet of je dit wel zo kunt noemen ) zomaar op. Binnendoor dan maar . Constant kwamen we weer uit op de provinciale weg. Helaas zijn de Hongaren de wegbewijzering vergeten.De wegen zijn echt slecht. Het lijken overal op lappen dekens, kuilen en opdrukkend asfalt. Ook dat is vaak gissen of je wel de juiste kant op gaat. Aan iemand vragen lukt niet daar er alleen Hongaars wordt gesproken en de plaatsnamen anders uitgesproken worden Maar het is gelukt om ons doel te bereiken. Om 15 uur op de camping . We hebben 85 km gereden en dit komt alleen maar door het omrijden.
Het was een heerlijke zonnige dag. Theo moet nog een beetje wennen aan de ebike en ik moet wennen om door te rijden.Het voelt alweer snel vertrouwd om te fietsen

1. Ellen Schade:
    8 juli 2022
    Hoy R en T Weer fijn op pad te zijn Laat je niet opjutten Rinneke ,anders kom je je over een paar dagen zelf tegen ,Neem tijdig jullie rust en vooral veel genieten ,Fijn dat het goed weer is ,En jullie moeten maar zo denken !,jullie gaan al de goede fietspaden extra waarderen en er van genieten Veel plezier morgen Het is weer erg leuk iedere dag een verslag Gr E