Vrijdag 23 juli

23 juli 2021 - Kecskemét, Hongarije

We wilden vandaag naar Kecskemet . De officiële fietsroute was via route 52. Onmogelijk om daar te fietsen zonder gevaar voor eigen leven. Smalle slechte 2 baans weg met denderende vrachtwagen combinaties en personen auto die met elkaar wedstrijdje doen wie het snelste kan. Die weg hebben we dus NIET genomen . We hebben onze eigen route gedaan . Dat betekende 50 km meer rijden. Eigenlijk moeten we zeggen : een veel betere en mooie route door oorspronkelijk Hongarije. Helaas was de weg grote stukken erg slecht. Het lijkt wel op een lappendeken, veel kuilen en dikke rigels asfalt. We hebben veel ooievaars gezien , door de pusta gereden , wilde paarden .  Er zitten een grote Trap ( vogel) op de pusta. Jammer dat wij die niet gezien hebben. De eerste keer ( 30 jaar geleden)in Hongarije hebben de vogel wel gezien. Onderweg kom je ook waterpompen tegen met prima drinkwater. Maat we zijn weer beland in een prachtige ruime kamer. De eigenaar verhuurt de boven etage. Heeft anderhalf jaar geleden een herseninfarct gehad en kan de trap niet meer op. Vindt het erg gezellig als er gasten komen en praat graag . Ook als afleiding. Ik ben ook bij een kapper geweest om mijn uitgroei te laten verven. Klein eenmans kapperzaakje en ze heeft het fantastisch gedaan. Haar dochter heeft zij een paar keer gebeld om te vertalen. Samen met handen en voeten een soort van gesprek gehad. Dankbaar onderwerp zijn : de leeftijd, kinderen, kleinkinderen , waar kom je vandaan en waar ga je naar toe

1. Gr Piet en Marijke:
    23 juli 2021
    Een leuke reis door Hongarije dus, met veel indrukken van de lokale bevolking, dat maakt de fietsreis extra bijzonder. Als je met de auto reist kom je dat niet tegen.....of je moet in Frankrijk zonder benzine komen te staan en geholpen worden door een allerliefste Franse familie ( 2014 ). veel mooie dagen voor de boeg nog en op naar Griekenland!!
  2. Ellen Schade:
    24 juli 2021
    Hoy Leuk om te fietsen door het ongerepte land deze landen zijn plaatselijk aangepast de rest nog origineel,Vandaar dat er zoveel mannen daar een vrouw tegenkomen ,die willen wel graag naar her moderne Westen,waar ze dan heel achterdochtig zijn en hun huis met allerlei camera’s beschermen Leuk voor jullie om dit mee te maken en te beleven En wat maakt voor jullie nou uit als je. 50 km niet om ,maar anders rijdt Blijf genieten en hopelijk morgen weer mooi weer en een fijne tocht Gr E