Ervaring in Laos

12 maart 2020 - Vientiane, Laos

Wij wisten niet dat de Laos een bergland was. Nu weten wij het gelukkig wel😂.wat een ervaring opgedaan in dit land. Mensen die echt niets hebben en daarnaast zie je in de grotere steden “ patser wagens/ grote pickups met geblindeerde ramen. Dik doenderij in restaurants. En duidelijk aanwezig zijn. De arme bevolking is aller vriendelijkst. Zwaaien en roepen als wij op onze patser fiets langs rijden. Zij koken allemaal op een vuurtje voor de deur, een rookgebeuren als je door het dorp rijdt. Er wordt geborduurd / geweven / gekletst en op de kinderen gepast door de vrouwen Er wordt hout gesprokkeld , meegenomen in een tas waarvan het hengsel op het hoofd gedragen wordt. Sterke vrouwen. En niet te vergeten worden elkaars haren geïnspecteerd op vlooien en z’n verwijderd. Kinderen lopen overal tussendoor. Weinig smoezelige kleding aan. Ze hebben veel plezier met niets, kunnen heel hard rennen. Ze zorgen voor hun jongere broertjes/ zusjes. Er wordt wat afgeveegd voor de deur. Is ook een stoffig land en hele grote zware vrachtwagens denderen door de dorpjes met de uitlaatgassen die daarbij horen als zij steigen op de weg. De huisjes staan allemaal langs de kant van de weg. Het stikt van de brommers waarop alles vervoerd wordt. S’ morgens om 6 uur komt er muziek en een praatje door de luidsprekers zodat alle dorpelingen het kunnen horen. Dit duurt 1 uur. Er zijn best wel veel guesthouses. Mensen willen wel geld verdienen en geven niet altijd de service. Onze ervaring is dat de eigenaars van het guesthouse onvriendelijker zijn dan in een hotel. Eten kun je goed onderweg . De nudelsoep is voor de ochtend favoriet . Vult lekker als we fietsen. Maar soms kun je ook gevuld stokbroodje kopen. Zijn echt erg lekker. Van verschillende soorten fruit worden smoothies gemaakt . Onze favoriet is ananas , banaan, mango.

1. Tineke:
    12 maart 2020
    Wat hebben jullie een geweldige ervaring op gedaan. Hoe armer hoe aardiger en tevreden de mensen zijn.
    Kunnen wij nog een voorbeeld aan nemen. Mijn dochter en schoonzoon zitten in Amerika . Er is nu een reisverbod van 30 dagen.
    Hopelijk kunnen ze terug. Veel plezier nog.
  2. Sylvia:
    12 maart 2020
    Elke keer weer leuk om jullie reisverslagen te lezen!