Donderdag 8 juli

8 juli 2021 - Mainz, Duitsland

Behalve het fietsen is er niet zo veel gebeurd. De weersverwachting gaf aan dat het vanaf 12 uur zou regenen. Met dat vooruitzicht hebben we een kamer geboekt in Mainz. Zie foto . Bijzondere kamer .
achteraf viel de regen  mee . We praten best wel veel over het weer . Je bent daar ook wel afhankelijk van voor het fietsen. De beste temp is ongeveer 22/23 graden . Klein beetje wind en wat bewolking. Helaas gaat dat niet op bestelling.
We hebben de NL sticker van het voor tasje gehaald. Ergens voelden we ons hier niet zo prettig bij. Medische mondkapjes zijn verplicht in winkels . Wij hebben stoffen exemplaren en daar werden we op aangesproken. De Corona virus/ delta variant leeft hier nog volop.,

1. Tineke:
    8 juli 2021
    Jammer dat jullie zoveel regen hebben.
    Het virus stijgt hier ook weer met de dag ,het gaat de verkeerde kant op. Raar dat stoffen kapjes niet echt mogen.
    Hopelijk morgen beter weer. Veel plezier.
  2. Rineke Haasnoot:
    9 juli 2021
    Ik dacht eigenlijk dat we nu wel een beetje van af zijn . We hebben inderdaad gelezen dat de besmettingen weer toenemen. We houden het in de gaten . Op de fiets natuurlijk geen last. Ook geen problemen met huren van kamers.
    8 juli 2021
    Hoy.Ja jullie fietsen om te fietsen dat heb ik imd wel geleerd Dus toch maar af en toe een kerkje meepikken en een kaarsje opsteken ,Niet voor het weer, wel voor een goed verlopende tocht en dat heeft het weer weer invloed op Morgen veen Sukses Gr E
  4. Steffen:
    9 juli 2021
    Hallo Rineke en Theo, ik hoop dat jullie beter weer hebben dan hier in Weimar. Het regent hier al dagen flink. Dat is natuurlijk goed voor de natuur en onze bossen. Men kan zich echter zeker beter fietsweer voorstellen. Ik volg je reisverslag altijd met veel interesse. Veel plezier en groeten van Steffen
    PS: Als mijn Nederlands niet zo goed is, ligt dat aan Google translate :-)
  5. Rineke Haasnoot:
    Hoi Steffan
    Wat leuk dat jullie ons volgen op de reis.
    Hoe gaat het met jullie ?
    Groetjes
  6. Jeroen Baaij:
    9 juli 2021
    Wat een pech dat jullie zoveel regen hebben. Ik hoop dat het weer snel omslaat, want fietsen in lekker weer is altijd beter! 😊 fijne avond en succes morgen met de volgende etappe!