Dinsdag 17/3

18 maart 2020 - Vientiane, Laos

Dinsdag 17 /3

Toch nog redelijk geslapen met eigen laken zak en kussen slopen. Van een ventilator aan het plafond word je ook niet echt blij . Maar goed . Het wordt toch weer ochtend. Eerst maar wat gegeten bij de stalletjes. Heerlijke kip met plakrijst en ananas chutney ( potje gekocht) . Deze streek staat bekend om het inmaken van fruit. Wat waren we blij dat we gister uit het stof op de wegen waren. Helaas was dat toch niet zo vandaag. Er wordt over de hele linie aan de weg gewerkt. Ws wordt het een twee baans  weg. Er wordt niet aan een stuk van de weg gewerkt maar aan velen met wat km ertussen. Een stof troep, keien kiezels , wegen die nog even gemaakt worden, auto’s die eigenlijk niet kunnen wachten op toestemming om op die semie weg te rijden. Beleid is niet duidelijk en de verkeers regelaars lopen rond als een kip zonder kop., ondertussen zijn ze ook boven op de heuvel bezig waardoor grote keien en zand naar beneden vallen. Een mannetje op de heuvel steekt af e toe zijn hand op dat de werkzaamheden op de heuvel even gestopt zijn. De rit kostte hierdoor meer tijd, was erg warm en natuurlijk heuvelachtig . Theo zweette ontzettend. Water liep zo zijn lijf af( nog niet eerder gebeurd) . ORS, bananen , een choco Shake en een rustmoment in de schaduw hielp goed. Ook mijn benen wilden niet erg en na een ORS knapte het wat op. We hebben kort daarna nudelsoep gegeten , veel ijsblokjes bij het water. De laatste 15 km was goed te doen . Sober guesthouse ( anders er niet) maar wel airco . Helaas geen WiFi. Morgen nog 50 km naar Vientiane .

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ellen Schade:
    18 maart 2020
    Jongelui jullie hebben vakantie Nnerm eens een rustdag Erg veel moois is er toch niet te zien. is er geen busverbinding ? je even lekker laten rijden en wat rust nemen Gr E